T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / EYYÜBİYE - Mimar Sinan Ortaokulu

Haberler

Nis

EYYÜBİYE'DEN HASKÖY'E GÖNÜL KARDEŞLİĞİ

Amaç: Teknoloji ile birlikte yok olan bir tür olan "mektup" geleneğini tekrar hayata kazandırmak ve iki ayrı kültürün insanlarını ortak bir paydada buluşturarak gönül köprüsü kurmak.

Şanlıurfa ve Samsun ülkemizin değerli iki ilinden biridir. Ne mutlu ki Samsunlu bir öğrenci, Şanlıurfa kültürünü tanımakta; Şanlıurfalı bir öğrenci de aynı şekilde Karadeniz'in eşsiz şehrini yüreğinde hissedebilmekte.

"Çok uzaklarda, belki hiç görmediğim, belki hiç göremeyeceğim diyarlarda bir mektup arkadaşım, kadim bir dostum var..."

 

Özet: 

6. sınıfa giden 36 öğrenci gruplara ayrılıp her bir gruba öğretmenleri tarafından mektup türü hakkında bilgi verilmiştir. Öğrenciler, öğretmenlerinin gözetiminde kendilerini ve Şanlıurfa'yı tanıtan mektuplar yazmışlardır. Hazırlanan mektuplar, Samsun'da bulunan Hasköy Ortaokulu'na gönderilmiştir.

    Tarafımıza geri dönüş 25.03.2024 tarihinde yapılmıştır. Mektuplar öğrencilere dağıtılıp duygu ve düşünceleriyle ilgili sohbet edilmiştir. Mektup arkadaşı ile tanışmış olan öğrencilerimizin iletişimi dönem içerisinde devam edecektir.

Ock

Öğrewnciye matematik dersinde 5.sınıf düzeyindeki  yer alan kazanımlarının ne kadarının elde ediidiği ne kadarının elde edilemediğinin görülmesi amaçlanmıştır. Öğrenciye matematik dersinde kazandırılması gereken kazanımların bir matematik ve diğer disiplinler arası yaklaşımlarla entegre edilmiş bir kutu açma oyun etkinliği ile hem matematiğin eğlenceli bir tarafının olduğunun görülmmesi açısından hem de kazanımların ne kadarının kazanıldığı ortaya koyulmuştur.

Ock

TÜM ÖĞRETMENLERİMİZİN ŞUANA KADAR YAPTIĞI TÜM ETKİNLİKLERİ BİR VİDEO OLARAK HAZIRLAYIP SUNDUK.

Ock

Okul sporları kapsamında İl Geneli Futbol Turnuvasına katıldık.

Ock

Okul sporları kapsamında İl geneli Bilek güreşi turnuvasına katıldık.

Ock

ÖĞRENCİLERİN HAFTALIK KAZANIMDAN ÖTÜRÜ VİDEO OLUŞTURMASI AMAÇLANMIŞTIR. BU ETKİNLİKLE HER ÖĞRENCİ KENDİNE HAS BİR VİDEO ÇALIŞMASI YAPMIŞTIR. HEM ÖĞRENCİDE ÖĞRENDİKLERİNİ UYGULAMA İMKANI SAĞLANMIŞ HEMDE ÇOK GÜZEL ÇALIŞMALARIN YAPILMASINA OLANAK SAĞLANMIŞTIR.ÖĞRENCİLERİN OLUŞTURDUĞU BAZI VİDEOLAR AŞAĞIDA SUNULMUŞTUR.

Ara

Öğrencilerimizle gerçekleştirilen seminerde “, Verimli Ders Çalışma ile ilgili bilgilendirme çalışması yapılmıştır. Öğrenme yeteneğinin ve potansiyelinin belirli bir amaç doğrultusunda en üst seviyeye çıkarmak için bilinçli ve planlı çalışmanın gerekliliği, verimli  bir şekilde ders çalışarak öğrenmenin kalıcı olması, verimli ders çalışarak ödev yapma alışkanlığı kazanıldığı ve bu da öğrencinin akademik anlamda daha başarılı olmasını, sınav kaygısıyla başa çıkmasını sağladığını ve öğrencilerin kendilerini sınavlara daha hazır hissettikleri üzerinde bilgi paylaşımında bulunuldu. Bilgi aktarımı sonunda merak edilen konular hakkında soru ve cevaplarla bilgi paylaşımı yapıldı. Öğrencilerin bilgilendirme esnasında aktif katılımı sağlandığından ve geri dönütleri değerlendirildiğinden, verimli ve etkili bir bilgilendirme süreci gerçekleşmiştir.

Ara

Dersin kazanımı önceden hazırlanmış görsel öğelerle zenginleştirilmiş slayt eşliğinde Öğretmen-öğrenci etkileşimi ile birlikte verilir. Anlaşılmayan yerler farklı teknikler kullanılarak tekrar işlenir. Konu sonunda öğrenci etkileşimli tahtada önceden hazırlanmış soruyu okur ve çözer. Yanlış yaptığı soruyu diğer arkadaşlarına sorar. Eksik kalan yerleri öğretmen tamamlayarak etkinliği sonlandırır

Ara

Yerli tüketimin bilinçli olarak artması, tutumlu olmanın, yatırım yapmanın ve yerli malı kullanmanın önemi vurgulanır.

Çocuklar evlerinden getirdikleri yerli üretimlerle aslında dışarı bağımlı olmamayı, kendi ürettiğimiz ürünleri tüketmenin hem ülkemize hem kendimize faydalı olduğunu ve ülkemizin bu sayede çok daha hızlı gelişeceğini kavramış olur.

Müzik, yemekler ve meyvelerle güzel vakit geçirilir.

Ara

ŞİFRESİNİ UNUTAN VEYA HİÇ ŞİFRE ALMAMIŞ ÖĞRENCİLERE YEDİDEN GEÇİCİ ŞİFRE OLUŞTURULDU. BU SAYEDE BİLİŞİM SINIFINDA EBAYA GİRİŞ YAPTIRARAK HEM YENİ ŞİFRE OLUŞTURMASINI SAĞLADIK HEM DE EBAYI BİR DERS BOYUNCA KULLANMALARI SAĞLANDI. ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENMENLERİNİN EBAYA GÖNDERDİKLERİ ÖDEVLERİ YAPABİLME VE  ZENGİN İÇERİĞE SAHİP OLAN EBAYI AKTİF BİR ŞEKİLDE KULLANMALRI HEDEFLENMİŞTİR.

Ara

Okulumuz Mimar Sinan Ortaokulunda öğrencilerin denemede yaşanılan optik doldurma sorununun giderilmesi için okulun tamamına optik çalışması yapılmıştır. Okulumuzda akademik başarının arttırılması yapılan denemede 5,6,7 ve 8.sınıfların optik doldurmada sorun yaşadıkları bu amaçla 25/12/2023 tarihinde optik okuma saati yapılarak bu eksikliğin giderilmesi için çalışma yapılmıştır.